Ekonomi

Cisco Geniş Bant Araştırması: Dijital yaşamdaki ilk 3 öncelik: Hız, güvenlik ve sürdürülebilirlik

Değişen tüketici beklentileri de interneti şekillendiriyor. Cisco Geniş Bant Araştırmasına göre, EMEA bölgesindeki tüketicilerin %60’ından fazlası arabalarını, cihazlarını ve enerji kaynaklarını internete bağlamayı bekliyor ve geniş bant ağlarının bunu desteklemek için ölçeklenmesi gerekiyor. Günlük işlerde geniş banda olan güvenin artmasıyla birlikte, “hız” güvenliğin önüne geçerek birinci öncelik haline geldi. Tüketicilerin bir diğer önceliği ise sürdürülebilirliktir. Ankete katılanların %77’si, daha düşük karbon ayak izi ile geniş bant için daha fazla ödemeye istekli olduklarını beyan etti.

Cisco Geniş Bant Araştırması, değişen tüketici beklentilerinin internetin dinamiklerini ve ekonomisini yeniden şekillendirdiğini ortaya koydu. EMEA bölgesindeki (Avrupa, Orta Doğu ve Güney Afrika) tüketiciler, artan çevresel farkındalık, sadık bulut altyapısı ve birbirine bağlanan Nesnelerin İnterneti (IoT) gibi teknolojilerin çoğalması nedeniyle klasik hız ve güvenlik taleplerini yeniden amaçlıyor. akıllı arabalardan ev aletlerine kadar cihazlarımız.

İşte araştırmadan bazı çarpıcı sonuçlar:

Sürdürülebilirlik, tüketici tercihlerinde en belirleyici unsur

  • Ankete katılanların %79’u geniş bandı kritik ulusal altyapı olarak görüyor. Bu, teknoloji endüstrisinin bu taleplere yanıt verme ihtiyacını artırıyor ve gelecek için daha sürdürülebilir, daha güvenli bir internete doğru yolculuğu hızlandırıyor.
  • Sürdürülebilirlik artık tüketici tercihlerinde en belirleyici unsur. Geniş bant bağlantısının karbon maliyeti, tüketiciler için en önemli önceliktir. Cisco Geniş Bant Araştırması, EMEA’daki tüketicilerin %65’inin geniş bantlarının karbon ayak izi konusunda endişe duyduğunu, en çok 18-24 yaş arası gençlerin (%73) bu konuda endişe duyduğunu tespit etti.
  • Ankete katılanların %77’si, sürdürülebilir genişbant için gerekirse daha fazla ödemeye hazır olduklarını söyledi (yaklaşık dörtte biri %20’den fazla fiyat farkı ödemeye razı). Bu sonuç, Nielsen tarafından 2019’da ve Globescan tarafından 2022’de gerçekleştirilen anketlerde şirketlerin gezegen üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmalarına yönelik yaygın talebi destekliyor.

Parola, hala en yaygın güvenlik biçimi

  • Artan çevre sorunlarına paralel olarak hibrit çalışmanın ortaya çıkması ve çalışanların iş ve özel yaşamları arasındaki çizginin bulanıklaşması yeni riskleri de beraberinde getirmektedir. Pek çok tüketici bankacılık ve iş gibi görevler için geniş bandını kullanırken, ankete katılanların mesken ağlarını ve cihazlarını korumak için kullandıkları en bilinen yol (%53) parolalar olmaya devam ediyor. Bağlı kuruluşların yalnızca dörtte birinin yönlendiricisinin güvenlik duvarı açık. Daha önce yapılan ve tüketicilerin %57’sinin siber saldırılardan endişe duyduğunu ortaya koyan Cisco araştırmasına rağmen böyle bir sonucun çıkması da dikkat çekiyor.
  • Gelecek yıl içinde genişbantlarını yükseltmeyi planlayanlar arasında hız en önemli önceliktir (%40). Güvenlik artık ikinci sırada yer alıyor ve tüketicilerin %38’i tarafından geniş bant paketlerini seçerken en değerli faktör olarak gösteriliyor.

Akıllı dijital yaşam

  • Çevrimiçi IoT cihazlarının sayısı milyarlardan trilyonlara çıktıkça, üretilen tüm bilgileri analiz etmek için bant genişliği ve işlem gücü talebi de artıyor. Cisco Geniş Bant Araştırması da bu durumu destekleyen sonuçlara yer vermektedir. Tüketiciler bunun yerine ‘daha akıllı’ bir dijital yaşama geçişi benimsiyor.
  • Çoğunluk arabalarını (%67), aydınlatma sistemlerini (%74), cihazlarını (%71), elektriğini (%76) ve suyunu (%64) internete bağlamış veya bağlamayı planlıyor. Gerçekten de ankete katılan tüketicilerin yarısından fazlası (%54), evlerini ve yaşamlarını internete bağlamanın yeni yolları konusunda olumlu olduklarını söylüyor.
  • Buna karşılık, yanıt verenlerin %63’ü, yaşam maliyetinin dijital hizmetlere para harcama şeklini değiştirdiğini de belirtiyor. Gerçekten de, %21’i daha düşük maliyetli bir genişbant paketine geçtiğini söylerken, %16’sı yayın hizmetlerini iptal ettiğini söylüyor.

İklim değişikliği ve siber tehditlere karşı çalışmalar yapılmalı

Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru da araştırma sonuçları hakkında şunları söyledi:  “Bilgi ve iletişim teknolojileri branşının karbon ayak izi, küresel sera gazı emisyonlarının %2,1 ila %3,9’u oluşturulduğu tahmin edilmektedir. Bunun yarısından fazlası ağlar ve veri merkezlerinden kaynaklanmaktadır. Cisco, Gelecek için İnternet stratejisinin ekonomisini ve sürdürülebilirliğini dönüştürme misyonuyla hareket etmektedir. Bu, yapıtları güç verimliliği ve güvenliği göz önünde bulundurarak tasarlamak, yapıt geliştirme ve iş operasyonlarında döngüsel ekonomiyi uygulamak ve yapı yaşam döngüsü yönetimine akıllı ve sürdürülebilir bir yaklaşım benimsemek anlamına gelir. Sürekli gelişen ve genişleyen siber güvenlik tehdit ortamına ek olarak, büyüyen iklim değişikliği tehdidiyle de uğraşmak zorundayız. Bu nedenle, genişbant altyapısında sürdürülebilirlik ve güvenliğe öncelik vermek, kalıcı ve esnek dijital dönüşümü sağlamak için paha biçilmezdir.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

senkaya-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu